.
Blog ini mengajak anda menjengah seketika mengimbau kenangan pahit dan manis antara kita di masa lalu. Layarilah blog ini ketikamana anda teringat - ingat akan zaman persekolah dan zaman remaja ...semoga anda dapat mengimbau kembali zaman indah ...dan mengasyikkan..

Sekolah Kebangsaan Mergong Dulu-Dulu

Kali ni aku nak cerita pada korang tentang sekolah yang pernah aku belajar dulu.Apabila kita teringat tentang zaman persekolahan kita dulu memang best kan,terbayang lah satu persatu cikgu yang kita paling benci...atau cikgu yang paling kita suka.....

Entah di mana lah kawan -kawan aku masa sekolah kebangsaan dulu ,Dah kerja apa mereka sekarang ye?
teringat lagi nama seperti Mat Totiaq, Ibrahim ,Pak Tam dll.Pak Tam dah jadi cikgu sekarang ni sementara Asri Arshad dok berniaga kat Raden (dulu tempat tu orang panggil Raden tapi sekarang ni tapak pasar malam mergong)

Cikgu paling aku takut pastinya cikgu Mat botak...memang botak kepala dia...,ingat lagi pelajaran paling aku suka ialah jasmani ,masa tu cikgu Mat Khir ...aku masa tu kelas 5 hijau .

lencana sek. keb.mergong 

Gambar masa aku sekolah dulu



kat tempat ni..la selalu kami main kejar -kejar


sumber gambar dari 1)http://ilhamimtiyaz.blogspot.com/2009_05_01_archive.html
2)http://skmksk.zoom-a.com/sejarah.html

Terdapat ralat dalam alat ini