.
Blog ini mengajak anda menjengah seketika mengimbau kenangan pahit dan manis antara kita di masa lalu. Layarilah blog ini ketikamana anda teringat - ingat akan zaman persekolah dan zaman remaja ...semoga anda dapat mengimbau kembali zaman indah ...dan mengasyikkan..

jiwa kacau

  • salam
    (limpong)sebenarnya aku ari ni malas nak tulis la .
    (jiwa kacau)memang la ..hang tak tulis.hang taip aja.

    aahhh.jangan kacau la jiwa kacau.aku tengah tension nihhh.
    boring btul la mat motor skg ni,asal lampu merah ja ,jalaaan.
    lampu ijau plak ..jalannn.lampu kuning ja... jalannn .ehh. bila masa kau org nak renti hahhh?
    agak nya masa lampu merahh kau jalan.pastu datang loghiii.kat depan tetiba .. kbabomm.kebomm,
    haaaaa... masa tu la kau org nak renti kannn?ehhh bengang la akuuuu .kat org bangang yang tak pandai nak renti kat trapik like.

    (apek tua) ehh lu asik bangang sana bangang sini apa pasat?
    (limpong) bukan bangang la.. bengang ..tau dak?
    (apek tua) wa tau la bangang . haiyaaa.. apa pasat aa?
    (limpong)lu la bangang .
    (jiwa kacau )ehh .apa yang kau merepek ni limpong?kalu tak dak keja pi tido la.. esok nek reja plak....
    (LIMPONG) OK LAHH. MALAS NAK LAYAN BLOG DAH ..BORING
    NIHHH


budak bujang terlampau

  • ini kisah seram kawan aku ,si budak bujang terlampau masa dia dan kawannya outstation
    kat trangganu ari tu.kawan aku
    bujan ni ngan kwn dia din
  • tiba di tganu .nak jadikan cita ,semua hotel dah abis. so terpaksalah cari umah tumpangan.

    (bujang) btui ka din rumah ni ja yang ada?
    (din) dah x da yg lain dah..
    (bujang )aku nampak semacam ja umah ni?seram la...
    (din)alaaa.. aku ada takut apa?jangankan loghhii..kepala ketapi pun kalau nak datang.?... datangla..

    ari ptama ok lagi. mlm ke2 ..ah .. lain macam aja nampak si din ni..
    jam pukul 12 mlm.bujang terlena tak sedarkan diri lagi..tetiba ja terdengar suara din menyergah sesuatu dengan kuat.lalu ketawa...

    keesokannya bujang btanya
    (bujang) smalam kenapa kau din ?
    (din) aku rasa tak sedap ati la.
    (bujang) apsal cita la ..kot-kot aku leh tolong?
    (din ) ini antara idup dan mati jang..

    din berlalu pergi tanpa sepatah kata lagi.hari berikutnya...din makin menyendiri
    mukanya semakin pucat.makan minum sudah x dipedulikannya lagi.
    bujang semakin tertanya-tanya apa kena ngan si din nih..suruh cita x nak..hari demi hari berlalu din semakin parah

    mlm .ni adalah mlam ke6 dan mlm pengabisan mereka di situ .besok pagi mereka akan berangkat pulang..jam menunjukkan detik 12 mlm.tiba tiba ....

    (din) jang .. aku rasa, aku nak bagitau juga lah kat kau....
    (bujang) apa dia ?
    (din) ini masalah besar ni..mlm tu yg kau tanya apasal aku bising tu.sebenarnya aku di datangi seorang tua berjubah..dia bagitau.. aku adalah orang terpilih...
    dan dia bagi kat aku sebilah keris emas kecil.dia kata jangan bagi sesiapa tengok.
    keris tu ada kat aku skg.kalau ada sapa tengok ..alamat maut lah aku.

    (bujang) abis tu kau simpan aja la ..apa susah?
    (din) masalahnya dia kata ..kalau aku nak balik ..aku kena kasi kat orang yang betul -betul aku percayai,dan boleh di harap .kalu x aku kena tinggal sini selamanya...ingkar arahannya.. maut menanti
    aku rasa aku nak bagi kau la keris tu. kau lah sahabat yg aku percayai..
    (bujang) tak da org lain dah ka??seram dah aku rasa nihh?
    (din) x da dah ..kaulah layak menerima nya ...(din mengeluarkan sesuatu dari poket bajunya dan menggenggam erat keris itu.)
    (din) kau pejamkan mata skg .bila aku letak keris ni dlm tangan kau baru kau buka mata ..
    (bujang) ok.. aik apasal rasa lain macam aja keris ni?
    (bujang pun membuka matanya dilihatnya keris itu )celaka siot kau din .. ini duit siling singgit gilo kau nih ...abis x da apa berlaku pun?
    (din) x da .. aku teringat kat kampung aja la ..aku gurau aja laa..

selamat pengantin baru



selamat pengantin baru diucapkan buat mat tedan dan mat ijan (pak nyan)
semoga berkekalan hingga ke anak cucu cicit peot & apa-apa ajer la lagi

tongkat ali & kacip fatimah

  • tentu anda ingin mengetahui apakah petua tongkat ali ini.biasalah kan...kaum lelaki sudah pasti tahu ..bagaiman pak ali dapat mengeraskan tongkatnya itu.
    dan petua kacip fatimah pula kaum pompuan lebih cekap.kalu nak tahu bagaimana pak ali mengeraskan tongkatnya,cik fatimah mengkacipkan kacipnya klik
    sini untuk mengetahuinya
  • lebih lanjut.

    petua lain pun ada juga ,cara memasak,kecantikan dll.

selamat hari raya aidilfitri

  1. sempena hari dan bulan yang baik ini ,saya ingin menyusun jari memohon maaf atas segala kesilapan saya terhadap anda pembaca blog sekalian.dan di kesempatan ini juga saya ingin mengucapakan selamat hari raya maaf zahir dan batin ,
    saya berharap agar anda selamat pulang ke kampung halaman anda.bergembiralah dengan keluarga dan sahabat anda di hari yang mulia ini.bersyukurlah di atas kemenangan kita melawan hawa nafsu selama sebulan yang lalu.moga Allah memberi ganjaran dan rahmat yang tak terhinggs atas apa yang kita lakukan.amin


terima kasih noorizam shah

  • noorizam shah & zamri nayan adalah nama yang tak asing lagi dalam
    bisnes internet .segala ilmu yang mereka curahkan adalah sangat
    berguna kepada kita dalam teknik pemasaran internet
    jikalau anda ingin berjaya dalam pemasaran internet,saya nasihatkan anda bergurulah
    dengan mereka berdua .insyaALlah pasti kejayaan itu akan datang.bagi saya ilmu yang
    mereka curahkan pada saya amatlah bermakna .mereka ini tak jemu -jemu memberi ilmu
    kepada saya tanpa meminta sesen pun .sekali lagi saya merakamkan jutaan terima kasih
    kepada mereka berdua .

GOSIP ARTIS

  • Niezam nak tergelak terbahak-bahak bila dengar cerita perangai pelakon drama yang tengah meletup sekarang ni. Bukan saja nak tergelak kalau boleh nak guling-guling atas lantai tapi takut juga terbatal puasa.

    Al-kisahnya dalam sebuah majlis berbuka puasa baru-baru ni ada seorang hamba Allah yang teringin sangat nak jumpa seorang pelakon drama yang sudah berkurun dia tak jumpa ni.

    Yalah, masa pelakon ni baru merangkak-rangkak dalam dunia seni, hamba Allah itu dikatakan antara orang yang banyak tolong pelakon tersebut menggilap kerjayanya.

    Selepas majlis berbuka puasa, hamba Allah ni pun pergilah dekat si artis. Dia orang pun berpeluk sakan macam Pak Arab sambut tetamu.

    more...

    Menurut cerita orang yang menyaksikan insiden itu, si hamba Allah tadi pun berjabat tangan dengan si artis sambil pegang agak lama tangan tersebut.

    Ketika bersalam hamba Allah tu pun buat-buatlah korek tangan artis berkenaan dengan harapan nak bergurau dengannya.

    Yang amat mengejutkan, si artis tu boleh tuduh hamba Allah tadi nak jampi dan mungkin mencalit sesuatu.

    “Apa korek-korek ni. Nak “mak esah” (bermaksud bomoh - slanga yang selalu digunakan artis) aku ke ni,” kata artis tersebut.

    Si hamba Allah tu pun terkejut tapi dia buat-buat tak tahu apa-apa. Kerana tak puas hati, si artis capai pula tangan rakannya itu dan dia korek semula tangan tersebut untuk “menyerahkan” semula ilmu yang mungkin terkena padanya.

    Insiden korek mengorek itu cukup kelakar sampai ada di antara mereka yang sapu tangan dekat baju macam orang lap peluh selepas berlari satu padang.

    Kata orang yang melihat kejadian itu, kedua-dua mereka berhenti “korek-mengorek” apabila ada seorang wartawan yang datang tegur.

    Hai... macam ni punya orang pun ada ya. Itulah kalau terlalu percaya sangat dengan bomoh-bomoh ni.

    NIEZAM: Ada seseorang bersalam sambil korek tangan dengan tujuan nak mengurat seorang artis.

    www.utusan.com.my

www.kampungku.com

gambar ini di ambil ketika geng kampung mempelam pergi ke perak. haaa.. sapa sapa yang nak urut tradisional contactlah ijan megat dewa
video

www.kampungku.com

ari ni saidan pi sp pulak.lantak dia .... dah kawin .tapi jangan sampai tak posa dah la saidan woi.aku rasa ari ni aku nak kongsi. gambar mat ijan kawin ngan hampa .harap nak komen tu jangan la komen yang teruk teruk sangat ok.

Terdapat ralat dalam alat ini