.
Blog ini mengajak anda menjengah seketika mengimbau kenangan pahit dan manis antara kita di masa lalu. Layarilah blog ini ketikamana anda teringat - ingat akan zaman persekolah dan zaman remaja ...semoga anda dapat mengimbau kembali zaman indah ...dan mengasyikkan..

Kenangan Dulu-Dulu-Handphone

Jam menunjukkan pukul 3 pagi,namun mataku masih belum mengantuk lagi,fikiranku melayang jauh mengenangkan pada saat-saat permulaan aku memiliki sebuah handphone.Masih ingat lagi aku ketika aku mengikat perutku hanya kerna sebuah handphone...

Korang tentu masih ingat lagi macammana rupa handphone pada era 90an dulu kan?kalau kata nak baling kat anjing pun sure..mampuih anjing tu.memang besar gila ...

Aku masih ingat lagi dulu-dulu masa kami selalu lepak kat kedai Sukiyaki kat perumahan awam mergong(sekarang Taman Wira),kawan -kawan aku yang yang agak berada sikit la...nama dia Lie Said, Art Boroi dan sorang lagi entah aku lupa pulak sapa ...dia orang guna  handphone jnis ni la

  Handphone model lama,
  Masa tu belagak sakan la diaorang
  maklumlah orang lain masih tak mampu
  lagi nak pakai.







Tapi memang pantas masa berlalu maka keluarlah handphone yang aku mampu miliki,iaitu handphone jenis Motorola.Harga lebih kurang Rm400 saja.Masa tu aku guna line 018,sekarang ni tak tau la ..ada ke tidak line ni.korang ingat tak masa tu kita ,kalau ada handphone  pasti menayang kat aweks punya betul tak?masa tu boleh la kita belagak sikit tapi sekarang ni orang dah tak kisah dah...bebudak sekolah rendah pun dah pakai handphone canggih ....Samsung ..Iphone dan yang canggih manggih la.

Masa dulu-dulu aku selalu tertanya -tanya bolehkah nada dering handphone ni di buat mp3 ?rupa-rupanya sekarang apa pun tak boleh, macam-macam ada....siap ada FB lagi.

Nokia 3310 adalah handphone paling popular yang pernah dikeluarkan oleh Nokia sekitar tahun 1999…..Seingat aku handphone ni paling popular kat bebudak university.Harga ada la lebih kurang Rm800.
Aku masa tu dah kerja dah ..so dapat lah aku membelinya..syok gilaaa..masa tu.























Antara handphone yang pernah aku pakai.Tapi dalam bebanyak ni Ngage la yang sempoi sekali.Asyik layan game sampai kerja pun tak buat ...haduuii sampai selalu kena marah dengan BOSS.Tapi sekarang handphone aku taklah secanggih mana cuma...N78 saja...dah maleh nak layan.